خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین؛

 استفاده از مجازات جایگزین حبس در استان افزایش می یابد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از افزایش صدور مجازات جایگزین حبس در استان در راستای کاهش جمعیت کیفری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۸۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، حسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت قوه قضاییه و با حضور رییس کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: قانون این امکان را می دهد تا از ظرفیت مجازات جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری استفاده شود، در همین راستا در سال گذشته بیش از هزار و 937 رای جایگزین حبس در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی از همکاران 20 رای جایگزین حبس با مجازات های بازدارنده با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و عام المنفعه در استان قزوین صادر کرده اند.

رجبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص واگذاری موقوفات امینی ها گفت: تمامی مستندات و پرونده این واگذاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه استان تحویل دادستانی شده است.

وی افزود: سازمان بازرسی استان مسوولیت بررسی این اسناد را بر عهده دارد و سعی خواهیم کرد تا ده روز آینده نتیجه بررسی ها را در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از افزایش انتشار اخبار کذب در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای کاهش این جرایم و پیشگیری از آن، طرح پایش و پاکسازی فضای مجازی در 5 مرحله اجرا و بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه حذف و موجب شد تا در جرایم رایانه ای 11 درصد کاهش داشته باشیم.

50 مشاور املاک متخلف و فاقد مجوز دراستان پلمپ شد

رجبی در خصوص افزایش بیش از 20 درصدی اجاره بها گفت: مطابق مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن حداکثر سقف مجاز افزایش اجاره بهای مسکن در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد تعیین گردیده که می بایست نظارت مستمر و کافی از سوی سازمان صمت جهت اجرای صحیح این مصوبه و ارسال گزارش به دادستانی به صورت ماهیانه انجام پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: به همین منظور با صدور ابلاغیه ای خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر لزوم نظارت و توجه بیشتر بر فعالیت مشاورین املاک و اجرای مصوبات قانونی در خصوص اجاره بهاء تاکید شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش اعظمی از این مشکل به فعالیت مشاورین املاک فاقد مجوز بر می گردد، به همین منظور در بازرسی های صورت گرفته بیش از 50 مشاور املاک که در قراردادهای خود، اجاره سقف مجاز را رعایت نکرده بودند، پلمپ شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از مردم خواست تا در اجرای این طرح و مقابله با افزایش بی رویه اجاره بها همکاری داشته باشند.

رجبی گفت: در سال جاری قرارگاه حقوق عامه در استان راه اندازی می گردد.

شناسایی 61 مکان غیر مجاز پیش فروش خودرو در تاکستان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در راستای مبارزه با جرایم خشن سه شعبه ویژه در دادسرای قزوین تشکیل شده و با مصوبات شورای تامین در سال گذشته 300 سلاح سرد و تعدادی سلاح گرم در استان جمع آوری شده است.

وی گفت: با تلاش همکاران قضایی، انتظامی و همراهی مردم در زمینه جرایم خشن، بیش از 19 درصد کاهش داشتیم.

رجبی اظهار کرد: در راستای احیاء حقوق عامه 27 کارگروه و کمیته در مجموعه قضایی استان تشکیل شده که مهم ترین آن کارگروه مبارزه با فساد است و در نظر داریم در تیرماه سال جاری اولین کارگاه آموزشی ترک فعل و آشنایی با مصادیق فساد را برای مدیران استان قزوین برگزار کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با شاره به فعالیت شرکت های پیش فروش خودرو در استان گفت: ما از سال ها قبل هشدارهای لازم را در قالب اخبار و مصاحبه در رسانه ها به عموم مردم داده ایم تا فریب شرکت های پیش فروش خودرو را نخورند.

وی اضافه کرد: اما متاسفانه در حال حاضر این شرکت ها رشد فزاینده ای داشته و حتی در بنگاه های املاک، پیتزا فروشی ها، رستوران ها و سایر اصناف نسبت به جمع آوری سرمایه مردم اقدام می کنند.

وی با بیان ایکه تا کنون 61 شرکت فعال در این زمینه در شهرستان تاکسان شناسایی شده است، گفت: در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه دستگاه قضایی استان به شدت با شرکت های فاقد مجوز در زمینه پیش فروش خودرو برخورد می کند و تنها شرکت هایی مجاز به فعالیت هستند که از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ شرکت پیش فروش خودرو در استان دارای مجوز قانونی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها